Pages

1 Nisan 2014 Salı

ŞEKER HAMURLU İLK PASTA DENEYİMİM

İlk şeker hamurlu pasta deneyimimi  oğlumun doğumgününde yaptım yaparmıyım yapamazmıyım rezil olurmuyum derken biraz cesaret birazda merak ve istekle giriştim ne olur ne olmaz diyede yedekte bir hazır pastamızda vardı tabi ilk önce 2 tane normal standart kek pişirdim yuvarlak kelepçeli kalıplarda bir gün önceden ve  kekleride 2 ye keserek 4 parçamız oldu ilk kat arasına evde yaptığım pasta kremasından koydum ayrıca muz ve çikolata parçaları dizdim 2. katına hazır pasta kreması sürdüm 3. kat benim yaptığım pasta kreması ve yine muz çikolata ile tatlandırdım. En son tüm pastayı  bir paket çikolatayla evde hazırladığım ganajla tamamen kapladım ve buzdolabında dinlenmeye aldım.
Ertesi gün şeker hamurunu nişasta ve pudra şekeriyle pastanın 2 katı olacak şekilde merdaneyle açtım oklava yardımıyla pastanın üzerine koydum  ve hızlı bir şekilde elimle düzelterek şeklini verdim şeker hamuru kaplarken aslında hamur için pasta ütüleri var onla çok daha düzgün olurdu ama maalesef eminönü pasta ve kurabiye malzemeleri alışverişimde bir onu almayı unutmuşum bir dahaki sefere muhakkak alıcam gerçekten eksikliğini hissettim. Neyse şeker hamuruyla pastaı kapladım fazlalıkları kestim en korktuğum aşamayı çok şükür kolaylıkla tamamladım


ve en güzel kısıma geldik süsleme en çok hoşuma giden ve beni acayip rahatlatan süsleme kısmı hem eğlenceli oluyor hemde kendi yaptığın şeylere bakıp bakıp bunu ben yaptım deyip ksılmakta ayrı bi keyif 
neyse pastayı hemen bir düz servis tepsisine aldıktan sonra süslemeye geçtim ben sade olsun çok renkli karmaşık olmasın istedim ve tek renk kullandım pasta süslememde kurabiyeler için kullandığım araba şeklini pasta süslemedede kullandım mavi renkli şeker hamurumu yine nişasta yardımıyla açtım ve kalıpla şekillendirdim. Tekerlek ve camları açtığım beyaz ve siyah hamurdan  kesip şekillendirip suyla arabaya yapıştırdım çok az su kullandım hemen yapışıyor zaten yine hiç kullanılmamış suluboya fırçasıyla arabaların arkasına çok az  suyu sürüp hemen pastanın etrafına yapıştırdım üzerine de sadece yıldızlı kalıpları kullanarak süslemeleri yaptım

 bir gece önceden hazırladığım çubuklu yıldızlı kurabiyeleride pastaya çok bastırnadan yerleştirdim etrafınada biraz renk katsın diye bonibonları dizdim çok şükür bittti akşam gururla misafirlerime sundum herkes tadına bayıldı ,sanırım ben bu pasta işini becerdim sonunda .........
bunlarda yine benim yaptığım kurabiyeler hem eğlenceliydi hemde oğlumun doğum günü için yapmanın hazzı bambaşkaydı....



2 yorum:

  1. kurabiye yaptım da şu hamuru bu kadar büyük açıp pasta kaplamayı beceremedim ama hedeflerim arasında var bir gün yapiciiiim inşallah :) çok güzel olmuş gerçekten ben ilk gördüğümde bir profesyonel yapmış sandım. ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederimm bende heveslendim ve yaptım çokta gözde büyütmemek gerekiyor bazen başarmak için istemek yeterli sanırım

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı seviyorum beni burda yalnız bırakmayın :)