Pages

20 Mart 2014 Perşembe

EV YAPIMI ŞEKER HAMURUNDAN KURABİYELER

Uzun zamandır denemek istediğim fırsat bulamadığım şeker hamurunu sonunda evde yapabildim nasılmı jelibonla hem kolay hem pratik çokta zamanınızı almıyor.
Önce 100 gr çilekli jelibon alıyoruz ve benmari usulü çok kısık ateşte tamamen eritiyoruz ocaktan alınca bir bardak kadar pudra şekerinin ortasına döküyoruz önce silikon bir spatulayla pudra şekerini yediriyoruz ele yapışmıcak kıvama gelene kadarda pudra şekeri ekliyoruz çok eklemeyin ama hem sonradan durdukça sertleşiyor hemde kolay açılmıyor daha sonra kullanmak üzere ve dinlenmesi için streçe sarıp oda sıcaklığında hava almıcak şekilde bekletiyoruz ben bir gün beklettim ertesi gün sertleşen şeker hamurunu biraz daha yoğurarak yumuşattım ve nişastayla açtım kurabiye kalıplarıyla şekillendirdim.
Yine bir gün önceden zencefilli kurabiye hamurunuda yoğurup streçe sarıp buzdolabında dinlendirdim bununda nedeni  kurabiyelerin pişerken küçülmemesi içindi.

                                        ZENCEFİLLİ KURABİYE HAMURU MALZEMESİ
125 gr tereyağı,1 su bardağı pudra şekeri,1 yumurta,bir çay kaşığı zencefil, bir çay kaşığı tarçın,yeteri kadar un,vanilya
tüm malzeme karıştırılıp iyice yoğruldu ve streçe sarılıp bir gün buzdolabında bekletildi ertesi gün tekrar kısa bir yoğurmayla hamuru yumuşatıp merdaneyle açtım ve kurabiye kalıplarımla şekillendirdim 175 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirdim henüz yumuşak ve beyazken fırını kapattım kendi kendine sertleştiler. Soğuduktan sonra şeker hamurunu nişastayla açıp aynı kurabiye kalıplarıyla şekillendirdim ve balla yapıştırdım sonuç ilk denemem bence mükemmeldi tadıda enfesti...






10 yorum:

  1. aaa ben kurabiyelerin pişerken küçüldüğünü bilmiyordum, gerçi benim tarifim başka belki o yüzden küçülmüyordur. bende şeker hamurunu ilk jelibondan yapmıştım ama kullanmadım nedense. sonra hazırını aldım. sen çok güzel tutturmuşsun rengini falan eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol ablacım haftaya sizede yapıcam inşaallah

      Sil
  3. eline sağlık harika görünüyorlar

    YanıtlaSil
  4. Hımm çok güzel fikir.Ben de marshmallow kullanıyordum ama bu da pratik..Renk veriyor mu peki jelibonlar?

    YanıtlaSil
  5. evet açık renkler oluyor ama çilekli limonlu tadda veriyorlar miss gibide kokuyorlar

    YanıtlaSil
  6. Merhaba :)
    Canım seni mimledim cevap vermek istersen :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık, çok güzel olmuşlar.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı seviyorum beni burda yalnız bırakmayın :)